REGULAMIN DOSTARCZANIA TREŚCI CYFROWYCH
§ 1.
PRZEDMIOT REGULAMINU, POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
- Niniejszy dokument (dalej: Regulamin) stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ust. 1-4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną).
- Regulamin dotyczy sklepu internetowego działającego pod adresem: https://www.zabiegowiecjoanna.pl (dalej: Sklep).
- Regulamin określa w szczególności:
-
- wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu;
- zakaz dostarczania przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym;
- rodzaje i zakres Towarów cyfrowych;
- warunki zawierania i rozwiązywania umów o dostarczanie Towarów cyfrowych;
- warunki dostarczania Towarów cyfrowych.
-
- Sklep jest prowadzony i stanowi własność spółki GRUPA WIZMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Szczecinie, adres: ulica Jagiellońska 85/14; 70-437 Szczecin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin – Centrum w Szczecinie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego pod numerem KRS: 0000685889, posiadającą numer NIP: 8513211019, posiadającą numer REGON: 36774250400000 (dalej: Sprzedawca).
- Kontakt z Sprzedawcą jest możliwy za pomocą następujących form komunikacji:
-
- poczty elektronicznej – na adres e-mail: recepcja@vizmedica.pl;
- poczty tradycyjnej – na adres: ulica Jagiellońska 85/14; 70-437 Szczecin;
- osobiście w siedzibie GRUPA WIZMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Szczecinie pod adresem: ulica Jagiellońska 85/14; 70-437 Szczecin – od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 16:00;
- telefonu – na numer: +48 793 421 197 – od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 16:00.
-
- Ogłoszenia, ceny, informacje, a w szczególności opisy Towarów zamieszczone w Sklepie nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (dalej: Kodeks cywilny).
- Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:
-
- Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Kupujący jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Towar cyfrowy;
- Konsument – osoba fizyczna dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Kupujący – Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Towar cyfrowy – Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa;
- Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie, które mogą być dostarczone Kupującemu, a w szczególności:
-
- instrukcje i metodyki;
- książki i dokumenty elektroniczne;
-
- Umowa – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, której przedmiotem jest Towar cyfrowy;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta;
- Usługi cyfrowe – usługa pozwalająca Kupującemu na:
-
- wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
- wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
- inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej;
-
-
a w szczególności kursy, filmy instruktażowe.
§ 2.
WYMAGANIA TECHNICZNE
- Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest:
-
- posiadanie dostępu do sieci Internet o przepustowości pozwalającej w szczególności odczytywanie, przeglądanie i odtwarzanie plików w formacie mp4, mp3, mov, mwv, avi, webm, html5, pdf, doc, docx, xlsx oraz odtworzenie serwisu YouTube;
- posiadanie urządzeń technicznych:
-
- pozwalających na dostęp oraz korzystanie z sieci Internet;
- posiadających aktualny oraz poprawnie skonfigurowany system operacyjny;
- posiadających aktualną oraz poprawnie skonfigurowaną przeglądarkę internetową z włączoną obsługą plików cookies;
- wyposażonych w oprogramowanie pozwalające na odczytywanie, przeglądanie i odtwarzanie plików w formacie mp4, mp3, mov, mwv, avi, webm, html5, pdf, doc, docx, xlsx oraz odtworzenie serwisu YouTube;
-
- posiadanie aktywnego oraz poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej (adresu e-mail) w serwisie GMail (https://www.google.com/intl/pl/gmail/about/).
-
Korzystanie z określonych Towarów cyfrowych może wymagać spełnienia dodatkowych wymagań technicznych ponad te, o których mowa w § 2 ust. 1 Regulaminu. W takim przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, opis dodatkowych wymagań technicznych zostanie zawarty w opisie danego Towaru cyfrowego.
§ 3.
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Sklep przeznaczony jest dla Kupujących będących profesjonalistami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje, zdolności, doświadczenie w dziedzinie medycyny, medycyny estetycznej oraz kosmetologii.
- Kupujący jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu:
-
- w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
- zgodnie z postanowieniami Regulaminu, z którym Kupujący ma obowiązek zapoznać się przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu.
-
- Zakazane jest:
-
- dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym;
- korzystanie przez Kupującego ze szkodliwych programów, w stosunku do Sklepu lub innych Kupujących w tym przede wszystkim wirusów, koni trojańskich, backdoorów, exploitów, rootkitów, ransomware, a nadto z programów szpiegujących.
-
- Sprzedawca – uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze – wdrożył i utrzymuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, tak by zapewnić:
-
- prawidłowe i bezpieczne działanie Sklepu, w tym przede wszystkim skuteczną realizację zasady ochrony danych Kupujących;
- nieprzerwane działanie Sklepu, przy czym Sprzedawca zastrzega, iż z uwagi na wystąpienie siły wyższej lub innych niezależnych od Sprzedawcy okoliczności, takich jak w szczególności awarii technicznych może dojść do czasowych niemożności korzystania ze Sklepu lub z jego określonych funkcji.
-
- Wszelkie stwierdzone przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu błędy, uchybienia lub nieprawidłowości powinny być przez niego niezwłocznie zgłoszone Sprzedawcy przy wykorzystaniu którejkolwiek z form komunikacji wskazanych w § 1 ust. 5 Regulaminu.
§ 4.
SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- Złożenie zamówienia na Towary cyfrowe możliwe jest:
-
- po rejestracji konta w Sklepie;
- bez konieczności rejestracji konta w Sklepie – po wypełnieniu formularza zamówienia, o którym mowa w § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b Regulaminu.
-
- Konto, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 Regulaminu zawiera:
-
- informacje i dane o Kupującym:
- imię;
- nazwisko;
- adres e-mail w koncie poczty elektronicznej w serwisie GMail;
- numer telefonu;
- firmę Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
- numer NIP (Sklep zapewnia integrację danych z GUS, gdzie po podaniu numeru dane dotyczące Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta uzupełnią się automatycznie);
- adres rozliczeniowy (kraj / region; ulica; numer mieszkania / lokalu; kod pocztowy; miasto);
- zdefiniowane przez Kupującego nazwa użytkownika (dalej: Login) i hasło do konta w Sklepie;
- historię dokonanych przez Kupującego zamówień w Sklepie.
- informacje i dane o Kupującym:
-
- Proces uzyskiwania dostępu do konta (logowania) odbywa się poprzez:
-
- wpisanie przez Kupującego Loginu lub adresu e-mail;
- wpisanie przez Kupującego hasła do konta w Sklepie;
- interakcją przez Kupującego z przyciskiem „Zaloguj się” po dokonaniu czynności, o których mowa w § 4 ust. 3 pkt 1 i 2 Regulaminu.
-
- Proces składania zamówienia w Sklepie odbywa się w następujący sposób:
-
- Kupujący dodaje Towary cyfrowe do koszyka poprzez interakcję z przyciskiem „Do koszyka”;
- Kupujący przechodzi do koszyka, gdzie:
- uzyskuje dostęp do konta (dokonuje logowania) – w sytuacji, gdy posiada konto, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 Regulaminu;
- wypełnia formularz zamówienia – w sytuacji, gdy składa zamówienie bez rejestracji konta w Sklepie; w formularzu zamówienia Kupujący podaje:
-
- imię;
- nazwisko;
- adres e-mail w koncie poczty elektronicznej w serwisie GMail;
- numer telefonu;
- firmę Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
- numer NIP (Sklep zapewnia integrację danych z GUS, gdzie po podaniu numeru danie dotyczące Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta uzupełnią się automatycznie);
- adres rozliczeniowy (kraj / region; ulica; numer mieszkania / lokalu; kod pocztowy; miasto);
-
- może wskazać ewentualne informacje dodatkowe do zamówienia lub uwagi do zamówienia;
- dokonuje wyboru metody płatności (dostępne metody płatności opisane zostały w § 5 ust. 1 Regulaminu);
- dokonuje akceptacji Regulaminu, Polityki prywatności;
- składa oświadczenie, że „posiada niezbędne uprawnienia i potrzebne kompetencje w postaci certyfikatów ze szkoleń z branży beauty (między innymi ukończony Kurs z Mezoterapii Igłowej / Kurs z Wypełnień Kwasem Hialuronowym HA lub Ukończony Kurs z Powikłań po zastosowaniu kwasu hialuronowego) uprawniający go do stosowania produktów / wykonywania zabiegów estetycznych” oraz w przypadku udokumentowania posiadanych kwalifikacji zobowiązuje się dostarczyć Sprzedawcy niezbędne dokumenty w postaci na przykład zdjęcia certyfikatu. Złożenie oświadczenia Kupujący dokonuje poprzez interakcję z checkboxem.
- Kupujący potwierdza zamówienie poprzez interakcję z przyciskiem „Kupuję i płacę”, a następnie – ewentualnie – dokonuje płatności za zamówienie.
-
- Interakcja z przyciskiem „Kupuję i płacę”, o której mowa w § 4 ust. 4 pkt 3 Regulaminu stanowi oświadczenie woli Kupującego zawarcia Umowy na warunkach określonych w formularzu zamówienia (oferta złożona w postaci elektronicznej).
- Po zakończeniu procesu składania zamówienia, o którym mowa w § 4 ust. 4 i 5 Regulaminu, Sprzedawca – niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie dwudziestu czterech godzin od momentu otrzymania zamówienia – może:
-
- przyjąć ofertę, o której mowa w 4 ust. 5 Regulaminu – przyjęcie oferty (zawarcie Umowy) następuje poprzez potwierdzenie jej otrzymania przez Sprzedawcę;
- nie przyjąć oferty, o której mowa w 4 ust. 5 Regulaminu – w takim przypadku Umowa nie zostaje zawarta, a Sprzedawca – w przypadku, gdy płatność nastąpiła na etapie procesu składania zamówienia, o którym mowa w § 4 ust. 4 Regulaminu – zwraca Kupującemu otrzymane od niego płatności, przy czym Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
- O przyjęciu oferty (§ 4 ust. 6 pkt 1 Regulaminu) lub o nieprzyjęciu oferty (§ 4 ust. 6 pkt 2 Regulaminu) Sprzedawca informuje Kupującego przesyłając informację w tym zakresie na adres e-mail Kupującego, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 lit. c Regulaminu lub § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b tiret trzeci Regulaminu.
- Wszelkie informacje i dane o Kupującym muszą być prawdziwe. Kupujący ponosi odpowiedzialność oraz konsekwencje za podanie nieprawdziwych lub błędnych informacji i danych. Sprzedawca nie ma obowiązku sprawdzania i weryfikowania informacji i danych o Kupującym.
- Kupujący przed zawarciem Umowy obowiązany jest udzielić Kupującemu na jego żądanie potrzebnych wyjaśnień o stosunkach prawnych i faktycznych dotyczących Towarów cyfrowych.
- Jeżeli Kupującym jest Konsument, Sprzedawca jest obowiązany udzielić mu przed zawarciem Umowy jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji w języku polskim, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania z Towarów cyfrowych.
§ 5.
CENA I SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Kupujący ma możliwość dokonania płatności za zamówienie za pośrednictwem:
-
- operatora systemu płatności Przelewy24 prowadzonego przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014;
- karty płatniczej;
- przelewu bankowego na rachunek bankowy Sprzedawcy, o którym informacja zostanie przesłana Kupującemu na jego adres e-mail, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 lit. c Regulaminu lub § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b tiret trzeci Regulaminu.
-
- Jeżeli Kupujący zażądał od Sprzedawcy wystawienia faktury VAT, to jest ona doręczana Kupującemu przez Sprzedawcę na adres e-mail Kupującego.
- Ceny Towarów cyfrowych uwidocznione są w Sklepie w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości oraz są określone jako kwoty brutto.
- Sprzedawca nie dostosowuje indywidualnie Cen Towarów cyfrowych w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu Cen Towarów cyfrowych Sprzedawca obok informacji o obniżonej Cenie Towaru cyfrowego uwidacznia również informację o najniższej Cenie tego Towaru cyfrowego, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- Jeżeli dany Towar cyfrowy jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej Cenie Towaru cyfrowego, Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej Cenie tego Towarów cyfrowych, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru cyfrowego do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
§ 6.
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- W przypadku, o którym mowa § 4 ust. 6 pkt 1 Regulaminu (przyjęcie oferty przez Sprzedawcę) dochodzi do zawarcia Umowy między Sprzedawcą a Kupującym.
- Sprzedawca dostarcza Kupującemu Towar cyfrowy niezwłocznie po zawarciu Umowy, nie później niż w terminie 48 godzin od zaksięgowania płatności za zamówienie.
- Towar cyfrowy dostarczony będzie Kupującemu na adres e-mail, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 lit. c Regulaminu lub § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b tiret trzeci Regulaminu wraz z informacją i instrukcją dotyczącą prawidłowego korzystania z Towaru cyfrowego.
- Kupujący będzie miał zapewniony dostęp oraz możliwość korzystania z Towaru cyfrowego przez okresy trwania licencji wskazane w § 9 ust. 2 Regulaminu.
- Towar cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy Towar cyfrowy lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Towaru cyfrowego lub pobranie Towaru cyfrowego, zostały udostępnione Kupującemu lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Kupujący wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Kupujący lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
- Kupujący może uzgodnić ze Sprzedawcą inny sposób dostarczenia mu Towaru cyfrowego.
- Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Towaru cyfrowego, Kupujący wzywa go do jego dostarczenia. Jeżeli przedsiębiorca nie dostarczy Towaru cyfrowego niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Kupujący może odstąpić od Umowy.
- Kupujący może odstąpić od Umowy bez wzywania do dostarczenia Towaru cyfrowego, jeżeli:
-
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Towaru cyfrowego lub
- Kupujący i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Towaru cyfrowego miał istotne znaczenie dla Kupującego, a Sprzedawca nie dostarczył go w tym terminie.
-
- Sprzedawca dostarcza Kupującemu Towar cyfrowy w wersji, formie oraz według stanu na dzień dostarczenia Towaru cyfrowego do Kupującego.
- Sprzedawca nie dokonuje aktualizacji Towarów cyfrowych po ich dostarczeniu Kupującemu.
§ 7.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA LUB PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA BEZ PODANIA PRZYCZYNY I BEZ PONOSZENIA KOSZTÓW
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy, która była zawarta za pośrednictwem Sklepu, bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na formularzu, którego wzór stanowi załącznik numer 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
- Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta dalsze korzystanie z Towaru cyfrowego, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta dostępu do Towaru cyfrowego lub zablokowanie konta.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany zaprzestać korzystania z Towaru cyfrowego.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, w szczególności, w odniesieniu do Umowy:
-
- o świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
-
§ 8.
ZGODNOŚĆ TOWARU CYFROWEGO Z UMOWĄ
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest wyłączona w przypadku Umów dotyczących Towarów cyfrowych, które są zawierane przez Kupujących innych niż Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta. W szczególności odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w Umowach dotyczących Towarów cyfrowych zawieranych między Sprzedawcą a Przedsiębiorcami.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towarów cyfrowych z Umową:
-
- dostarczanych jednorazowo lub w częściach – który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili;
- dostarczanych w sposób ciągły – który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane.
-
- Jeżeli Towar cyfrowy jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać doprowadzenia do jego zgodności z Umową.
- Reklamacja Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta powinna zawierać:
-
- imię;
- nazwisko;
- adres e-mail w koncie poczty elektronicznej w serwisie GMail;
- numer telefonu;
- firmę Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
- numer NIP;
- adres;
- przedmiot reklamacji;
- opis niezgodności Towaru cyfrowego z Umową;
- opis żądania reklamacyjnego.
-
- Reklamacja może być zgłoszona Sprzedawcy przy wykorzystaniu którejkolwiek z form komunikacji wskazanych w § 1 ust. 5 Regulaminu.
- Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na papierze lub innym trwałym nośniku.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru cyfrowego do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru cyfrowego z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Sprzedawca doprowadza Towar cyfrowy do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając jego charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywany. Koszty doprowadzenia Towaru cyfrowego do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
- Jeżeli Towar cyfrowy jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
-
- doprowadzenie do zgodności Towaru cyfrowego z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do § 7 ust. 7 Regulaminu;
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru cyfrowego do zgodności z Umową zgodnie z § 7 ust. 8 Regulaminu;
- brak zgodności Towaru cyfrowego z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar cyfrowy do zgodności z Umową;
- brak zgodności Towaru cyfrowego z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w § 7 ust. 3 Regulaminu;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru cyfrowego do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.
-
- Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru cyfrowego niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru cyfrowego zgodnego z Umową. Jeżeli Umowa stanowi, że Towar cyfrowy jest dostarczany w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu Ceny należy uwzględnić czas, w którym Towar cyfrowy pozostawał niezgodny z Umową.
- Po odstąpieniu od Umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w trakcie korzystania z Towaru cyfrowego dostarczonego przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które:
-
- są użyteczne wyłącznie w związku z Towarem cyfrowym, który stanowił przedmiot Umowy;
- dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w trakcie korzystania z Towaru cyfrowego, który stanowił przedmiot Umowy;
- zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
- zostały wytworzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, którzy nadal mogą z nich korzystać.
-
- Przedsiębiorca udostępnia Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w trakcie korzystania z Towaru cyfrowego, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w § 7 ust. 11 pkt 1-3 Regulaminu.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Towar cyfrowy jest dostarczany w zamian za zapłatę Ceny, a brak zgodności Towaru cyfrowego z Umową jest nieistotny.
- Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu Ceny jedynie w części odpowiadającej Towarowi cyfrowemu niezgodnemu z Umową oraz Towarowi cyfrowemu, którego obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
- Sprzedawca dokona zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu Ceny.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 9.
KONTO I NEWSLETTER
- Sprzedawca umożliwia Kupującym:
-
- możliwość założenia konta w Sklepie, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 Regulaminu;
- możliwość zapisu do newslettera zawierającego w szczególności informacje o usługach, produktach, ofertach oraz akcjach promocyjnych Sprzedawcy.
-
- Założenie konta w Sklepie odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego zawierającego informacje i dane o Kupującym, o których mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 Regulaminu.
- W przypadku założenia przez Kupującego konta w Sklepie, dochodzi do zawarcia między Sprzedawcą a Kupującym umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną (dalej: Umowa o świadczenie usługi konta).
- Zapis do newslettera odbywa się poprzez podanie imienia, adresu e-mail oraz numeru telefonu. Kupujący potwierdza zapis do newslettera poprzez interakcję z przyciskiem znajdującym się w przesłanej do niego wiadomości e-mail.
- W przypadku zapisu przez Kupującego do newslettera i potwierdzenia zapisu do newslettera przez Kupującego, dochodzi do zawarcia między Sprzedawcą a Kupującym umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną (dalej: Umowa o newsletter).
- Kupujący może:
-
- Odstąpić od Umowy o świadczenie usługi konta bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy o świadczenie usługi konta;
- Odstąpić od Umowy o newsletter bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy o newsletter;
- Wypowiedzieć Umowę o świadczenie usługi konta;
- Wypowiedzieć Umowę o newsletter.
-
- Skorzystanie z uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 6 pkt 2 i 4 Regulaminu wymaga złożenia Sprzedawcy przez Kupującego oświadczenia. Oświadczenie może być złożone poprzez:
-
- interakcję przez Kupującego z przyciskiem rezygnacji z newslettera znajdującym się w każdej wiadomości e-mail przesłanej w ramach newslettera;
- przesłanie go przez Kupującego:
- na adres e-mail Sprzedawcy, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu;
- na adres siedziby Sprzedawcy, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 2 Regulaminu.
-
- Skorzystanie z uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 6 pkt 1 i 3 Regulaminu wymaga złożenia Sprzedawcy przez Kupującego oświadczenia. Oświadczenie może być złożone poprzez przesłanie go przez Kupującego:
-
- na adres e-mail Sprzedawcy, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu;
- na adres siedziby Sprzedawcy, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 2 Regulaminu.
-
- Oświadczenia, o których mowa w § 8 ust. 6 pkt 1 i 2 Regulaminu mogą zostać złożone przez Kupującego na formularzu, którego wzór stanowi załącznik numer 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku skorzystania przez Kupującego z uprawnień, o których mowa w:
-
- 8 ust. 6 pkt 2 i 4 Regulaminu – Sprzedawca niezwłocznie zaprzestanie świadczyć na rzecz Kupującego usługę newslettera;
- 8 ust. 6 pkt 1 i 3 Regulaminu – Sprzedawca niezwłocznie zaprzestanie świadczyć na rzecz Kupującego usługę konta.
-
§ 10.
LICENCJA I PRAWA AUTORSKIE SPRZEDAWCY
- Z momentem dostarczenia Kupującemu przez Sprzedawcę Towaru cyfrowego, Sprzedawca udziela Kupującemu licencji niewyłącznej na korzystanie z Towaru cyfrowego.
- Licencja, o której mowa w § 9 ust. 1 Regulaminu udzielana jest bez ograniczeń terytorialnych i:
-
- w odniesieniu do Towarów cyfrowych stanowiących kursy lub filmy instruktażowe – na czas określony 72 godzin od momentu dostarczenia Kupującemu przez Sprzedawcę Towaru Cyfrowego;
- w odniesieniu do innych Towarów cyfrowych niż te, o których mowa w § 9 ust. 2 pkt 1 Regulaminu – na czas nieoznaczony.
-
- Licencja, o której mowa w § 9 ust. 1 Regulaminu upoważnia Kupującego do korzystania z Towaru cyfrowego wyłącznie na następujących polach eksploatacji:
-
- zapis Towaru cyfrowego techniką cyfrową, wprowadzanie Towaru cyfrowego do pamięci komputerów lub innych urządzeń elektronicznych;
- odczytywanie, przeglądanie i odtwarzanie Towaru cyfrowego.
-
- Kupujący nie jest uprawniony do:
-
- udzielania sublicencji;
- wprowadzania Towaru cyfrowego do obrotu, odsprzedawania, użyczania, najmowania, dzierżawienia, oddawania w płatne lub nieodpłatne używanie;
- publicznego wyświetlania, odtwarzania, nadawania, a także publicznego udostępniania Towaru cyfrowego.
-
- Prawa autorskie do Towarów cyfrowych przysługują Sprzedawcy i są chronione w szczególności przez przepisy ustawy z dnia 04 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
§ 11.
DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca. Informacje na temat sposobu i zasad przetwarzania danych osobowych oraz obowiązków administratora danych osobowych związanych z korzystaniem ze Sklepu opisane zostały w Polityce prywatności (dostępnej pod adresem zabiegowiecjoanna.pl/polityka-prywatnosci).
- Sklep korzysta z plików cookies. Informacje na temat plików cookies opisane zostały w Polityce cookies (dostępnej pod adresem zabiegowiecjoanna.pl/polityka-plikow-cookies-eu).
§ 12.
MOŻLIWOŚCI SKORZYSTANIA Z POZASĄDOWYCH SPOSOBÓW ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Z zasadami dostępu do procedur związanych z pozasądowymi sposobami rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może zapoznać się, w szczególności osobiście w siedzibach, telefonicznie poprzez infolinie oraz na stronach internetowych:
-
- powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów;
- Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
- organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
-
- Konsument może również skorzystać z Europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR). Zasady dostępu oraz sposób działania Europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR) opisane są na stronie internetowej dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
§ 13.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności:
-
- Kodeksu cywilnego;
- Ustawy o prawach konsumenta.
-
- Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu. W szczególności zmiany Regulaminu mogą następować z ważnych powodów, w tym przede wszystkim w przypadku konieczności dokonania:
-
- zmian w funkcjonowaniu i działaniu Sklepu;
- aktualizacji zapisów Regulaminu w związku ze zmianą stanu prawnego lub stwierdzonymi uchybieniami lub omyłkami.
-
- Do umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia danej umowy.
- Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Postanowienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie znajduje zastosowania do Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta, co do których właściwość sądu ustalana jest na zasadach ogólnych.